- MENU GŁÓWNE BIP
- Dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami
- Wniosek o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności
Wniosek o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności
Klient w zakresie dostępności urzędu może:
- Poinformować o braku dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności
Wnioski należy złożyć do siedziby Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich:
- dostarczając je osobiście (Informacja na parterze budynku)
- wysyłając pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich, ul. Jordanowska 2, 47-100 Strzelce Opolskie
- wysyłając poczta elektroniczną na adres e-mail:
Starostwo Powiatowe w Strzelcach Opolskich realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Starostwo powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, Starostwo niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny.
Gdy Starostwo nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym)
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W razie pytań należy kontaktować się z Koordynatorem ds. dostępności Starostwa Powiatowego w Strzelcach Opolskich – Dorota Izbicki, tel. 77 440 17 64, adres e-mail: koordynator@powiatstrzelecki.pl
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o zapewnieniu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Informacja o braku dostępności.pdf (477,61KB)
Informacja o braku dostępności.docx (37,57KB)
Wniosek o zapewnienie dostępności.pdf (531,12KB)
Wniosek o zapewnienie dostępności.docx (34,13KB)
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej.pdf (676,87KB)
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej.docx (29,30KB)