Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zatwierdzanie projektów czasowej / stałej organizacji ruchu / opiniowanie geometrii drogi

ZASADY ZATWIERDZANIA PROJEKTÓW ORGANIZACJI RUCHU

Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:

  • stronę tytułową z imieniem i nazwiskiem projektanta oraz jego podpisem,
  • opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót.
  • dodatkowo powinien również określać przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze,
  • plan orientacyjny w skali od 1 : 10 000 do 1 : 25 000 z zaznaczeniem drogi (dróg) lub miejsca, którego projekt dotyczy,
  • podpisany przez projektanta plan sytuacyjny w skali 1 : 500 lub 1 : 1 000 (wyjątkowo w uzasadnionych przypadkach skala
    1 : 2000 albo szkic sytuacyjny bez skali) zawierający parametry geometrii drogi oraz zaznaczoną lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych pionowych i poziomych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków
    i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,

 

WYMAGANE DOKUMENTY

1.Podanie inwestora,
2.Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu
4.Opinia właściwego zarządu drogi,
5.Opinie właściwych organów zarządzających ruchem

W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu, które wymagają zmian
w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego, zawierającego:

  •     stronę tytułową z imieniem i nazwiskiem projektanta oraz jego podpisem,
  •     opis techniczny zawierający charakterystykę robót,
  •     powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,

sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze;
w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.

Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:

    dołączenia do projektu:

  •  profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
  • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;

Po rozpatrzeniu przedłożonego projektu (w terminie określonym w Kodeksie Postępowania Administracyjnego) organ zarządzający ruchem może:

  •  zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części bez zmian albo po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu,
  •  odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek,
  •  odrzucić projekt, gdy:

1. stwierdzi niezgodność projektowanej organizacji ruchu z założeniami polityki transportowej lub potrzebami społeczności lokalnej;

2. stwierdzi nieefektywność projektowanej organizacji ruchu.

Organ zarządzający ruchem odrzuca projekt, gdy:

1. stwierdzi, że projektowana organizacja ruchu zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego;

2. stwierdzi niezgodność projektu z przepisami dotyczącymi warunków umieszczania na drogach znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

Organ zarządzający ruchem określa termin, w którym powinna zostać wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu.

PDFWniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu.pdf (323,00KB)
PDFZawiadomienie o wprowadzeniu organizacji ruchu.pdf (244,80KB)

 

OPINIOWANIE GEOMETRII DROGI W PROJEKTACH BUDOWLANYCH

 

WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek zarządcy drogi, skierowany do Starosty Strzeleckiego o opinię w zakresie geometrii drogi w projekcie budowlanym dla dróg publicznych powiatowych i gminnych lub dla dróg, które po wybudowaniu będą zaliczone do tych kategorii na podstawie stosownych uchwał rad gmin/powiatu.

Do wniosku należy załączyć w szczególności:

  1. upoważnienie dla osoby działającej w imieniu zarządcy drogi,
  2. opis techniczny zawierający podstawowe założenia projektowe z charakterystycznymi parametrami technicznymi drogi, tj. prędkość projektowa, klasa techniczna drogi, pochylenia poprzeczne i podłużne, szerokość elementów przekroju, podstawowy opis stanu istniejącego,
  3. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000,
  4. parametry geometryczne drogi wraz z geometrią skrzyżowań i zjazdów przedstawione na planie sytuacyjnym
    w skali 1:500, zawierającym:
  1. oś projektowanej drogi z opisem [km, hm],
  2. zwymiarowanie elementów drogi (szerokości wszystkich elementów pasa drogowego, łuki kołowe, poszerzenia jezdni na łukach, łuki na skrzyżowaniach i zjazdach),
  3. pochylenia poprzeczne, skosy wyznaczyć w miejscach charakterystycznych,
  4. lokalizacja przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerzystów, podział na pasy ruchu,
  5. elementy odwodnienia jak np. wpusty deszczowe, które mogłyby kolidować z przejściami dla pieszych, przejazdami dla rowerzystów,
  6. legenda ze wszystkimi istniejącymi i projektowanymi elementami (np. rodzaje powierzchni, krawężniki, obrzeża, ścieki, granice pasa drogowego),
  1. przekroje normalne (charakterystyczne) w skali 1:50 (1:100),
  2. sprawdzenie przejezdności w skali 1:500 wraz z wrysowaniem konturu pojazdu w jego zewnętrzne obwiednie
    i przedstawienie widoku bocznego miarodajnego pojazdu z określeniem jego charakterystycznych wymiarów (dotyczy rond, skrzyżowań z wyspą centralną, skrzyżowań skanalizowanych, skrzyżowań o skomplikowanym kształcie, placów parkingowych, itp.); jako pojazd miarodajny należy przyjąć ciągnik siodłowy z naczepą,
    a w wyjątkowych sytuacjach inny pojazd.

Opcjonalnie:

  1. sprawdzenie widoczności na: wyprzedzanie, zatrzymanie (dotyczy w szczególności obiektów inżynierskich),
  2. sprawdzenie trójkąta widoczności na wlotach skrzyżowania dla uzasadnienia znaku B-20 „Stop”,
  3. przekrój podłużny,
  4. inne dokumenty

 

PDFWniosek o wydanie opinii w zakresie geometrii drogi w projekcie budowlanym 3.pdf (91,08KB)