- MENU GŁÓWNE BIP
- Moja sprawa
- Wydział Ochrony Środowiska
Rejestracja zwierząt
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Ochrony Środowiska, pokój nr 308 - Pani Gabriela Kandora - tel. 440-17-85
Zasady ogólne:
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia , wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.
Wymagane dokumenty:
1) wniosek ( patrz załączony plik),
2) oryginał lub kopia:
- zezwolenia na import zwierzęcia, albo
- zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
- dokumentu wydanego przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzącego urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo
- innego dokumentu stwierdzającego legalność pochodzenia zwierzęcia.
Opłaty:
- wpis do rejestru - 26 zł
- za wydanie na wniosek strony zaświadczenia o wykreśleniu lub dokonaniu zmian w rejestrze - 17 zł.
Opłat należy dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Strzelcach Opolskich Nr – 98 8907 1089 2002 0090 6878 0001 lub w kasie tutejszego urzędu.
Uwagi końcowe:
Wpisanie do rejestru Starosta potwierdza wydaniem dokumentu rejestracyjnego
Plik do pobrania:
Wniosek o wpis do rejestru zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej.doc (34,50KB)