Powiat Strzelecki

Biuletyn Informacji Publicznej

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku

W celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami , inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, tworzy się komisję bezpieczeństwa i porządku , zwaną dalej "komisją" (art. 38a).


Do zadań komisji należy: 

  1. ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
  2. opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  3. przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  4. opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  5. opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
  6. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4, 7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

W skład komisji wchodzi: 

  1. starosta jako przewodniczący komisji,
  2. dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
  3. trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
  4. dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku m.st. Warszawy delegowanych przez Komendanta Stołecznego Policji.

W pracach komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.
Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
Funkcjonariusze i pracownicy, o których mowa powyżej, uczestniczą w pracach komisji z głosem doradczym.
Kadencja komisji trwa 3 lata. Odwołanie członka komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował, jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu. W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
Nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego starosta składa radzie powiatu sprawozdanie z działalności komisji za rok ubiegły. Sprawozdanie starosty ogłasza się w wojewódzkim dzienniku urzędowym (art 38b ust. 3).
Obsługę administracyjno-biurową komisji zapewnia starostwo (art 38c ust. 2).
Osoba odpowiedzialna: Olaf Misz pok. 301 tel. 77440 17 66

W załączeniu informacja na temat Komisji oraz sprawozdania z działalności Komisji w poszczególnych latach.

DOCDziałalność Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.doc
PDFSprawozdanie Komisji za 2005.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2006.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2007.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2008.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2009.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2010.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2011.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2012.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2013.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2014.pdf
PDFSprawozdanie Komisji za 2015.pdf
 

Metryczka
  • wytworzono:
    10-03-2009
    przez: Krzysztof Rozmus
  • opublikowano:
    10-03-2009 12:38
    przez: Krzysztof Rozmus
  • zmodyfikowano:
    09-05-2016 12:55
    przez: Krzysztof Rozmus
  • podmiot udostępniający:
    Powiat Strzelecki
    odwiedzin: 873
Dane jednostki:

Powiat Strzelecki
47-100 Strzelce Opolskie
ul. Jordanowska 2
NIP: 756-18-12-928 REGON: 531412651

Dane kontaktowe:

tel.: 77 4401 700
fax: 77 4401 701
e-mail: starostwo@powiatstrzelecki.pl
strona www: powiatstrzelecki.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×